• MEDIERE

    MEDIERE

    costuri mai mici fata de un proces in instanta!
  • COMUNICARE

    COMUNICARE

    solutii discutate, negociate si agreate de fiecare parte!
  • INTELEGERE

    INTELEGERE

    pentru a merge mai departe...
  • NEGOCIERE

    NEGOCIERE

    aduce solutii acceptate si RESPECTATE
  • MEDIEREA

    MEDIEREA

    poate aduce SOLUTIA de inchidere amiabila a conflictului.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Mediere litigii in domeniul protectiei consumatorului

Conform Legii Medierii, procesul de mediere este recomandat cand exista un conflict in domeniul protectiei consumatorului. Urmatoarele situatii conflictuale se preteaza la procedura de mediere:

  • cand consumatorul invoca existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unui produs sau a unui serviciu defectuos
  • cand nu au fost respectate clauzele contractuale sau garantiile acordate
  • cand sunt constatate clauze abusive cuprinse in contractile incheiate intre consumatori si operatorii economici
  • cand sunt incalcate alte drepturi prevazute in legislatia nationala sau a Uniunii Europene in domeniul protectiei consumatorului

De ce este recomandata procedura de mediere a acestor conflicte - litigii?

Pentru ca exista avantaje atat pentru furnizor, cat si pentru cumparator. Pe de-o parte cumparatorul nu se vede nevoit sa declanseze un proces pentru recuperarea daunei care necesita costuri mari, iar de cealalta parte, furnizorul beneficiaza de confidentialitatea garantata de procesul de mediere, astfel poate evita pierderea bunei reputatii si poate negocia cu cumparatorul.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a constatat numarul sporit si in continua crestere al reclamatiilor primite (aprox.45.000 reclamatii/an) si considera medierea ca fiind nu numai o alternativa la justitie prin intermediul instantelor de judecata, ci si o solutie eficienta pentru rezolvarea conflictelor prin inglobarea acesteia in solutionarea petitiilor, dupa cum a afirmat domnul Catalin Campeanu, Director Cabinet Presedinte al ANPC cu ocazia conferintei Medierea vs protectia consumatorilor (iulie 2013).

scris de Iulia-Cristina Uta Mediator Bucuresti

Intrebari Frecvente

1. CARE SUNT LITIGIILE PENTRU CARE LEGEA SOLICITA DOVADA PARTICIPARII LA SEDINTA PREALABILA DE INFORMARE ?
- litigii referitoare la protectia consumatorilor
- litigii privind raporturile de vecinatate, posesia, granituirea si stramutarea hotarelor
- litigii legate de dreptul familiei (continuarea casatoriei, partajul bunurilor comune, exercitiul drepturilor parintesti, stabilirea domiciliului copiilor, contributia parintilor la intretinerea copiilor, orice alte neintelegeri care apar in raporturile dintre soti cu privire la drepturi de care ei pot dispune potrivit legii)
- litigii referitoare la raspunderea profesionala (malpraxis) in masura in care prin legi speciale nu este prevazuta o alta procedura
- litigii referitoare la contracte individuale de munca (incheiere, executare si incetare)
- litigii civile a caror valoare este sub 50.000lei (cu exceptii, vezi OUG 90/2012)

2. AM DEPUS DEJA CEREREA DE CHEMARE IN JUDECATA. MAI POT SA SOLICIT MEDIERE ?
Da, medierea poate fi initiata in orice moment al judecarii dosarului de catre instanta, la initiativa uneia dintre parti, a ambelor sau ...

Citeste mai departe